Sunday 9 August 2009

Rugelda

Rugelda (Kordes, 1989) är en remonterande rugosahybrid med rosor som är osedvanligt vackra! Gul-röda knoppar utvecklas till dubbla, ljusgula rosor med rosa schatteringar. Visserligen har rosorna bara obetydlig doft, men så är de också desto vackrare! Zon 5.

Rugelda (Kordes, 1989) is a remountant rugosa hybrid with unusually dainty flowers! Yellow and red buds open up to double, light yellow roses with pink shadings. Unfortunately, they have only a slight scent, but the beauty of the roses make up for that!





3 comments:

~~♥ Mamma Millan ♥~~ said...

hej...vacker blogg o vackra foton!! såg gunilla undra om storleken...kan man alltså få så stora kort på bloggen...trodde man valt en spec mall föe det.
du får gärna ge mig en kurs med om hur man gör!!!du skrev nåt ställe du laddar in korten i ...inte så haj på datorer...men vore så kul att få såå vackra stora kort...bilderna gör ju sig bättre då! men måste alla bilder i inlägget va så stora..eller kan man variera sig?

frågvis!!millan

Thusnelda said...

Hei! Rugelda har vi hatt glede av i mange år. Har plukka inn ein kjempebukett til jul for nokre år sidan. I år synest eg den har våre vakrare enn nokon gong, skal legge den ut på bloggen min. elles koser eg meg når eg ser på alle dei fantastiske rosebildene du har her.

Thusnelda said...

Hei! Håper du tilgir meg, men eg stjal teksten om Rugelda hos deg. Elles har du nokre fantastiske bilder av rosene og plantane dine. Eg er inponert over utvalget av planter. Rugelda har eg plukka ein stor bukett til jul for nokre år sidan. Den var helt grøn og frisk i bladverket og rosene var fantastiske. I år overgikk den seg sjølv når det gjalt fargespekteret.